Friday 4 May 2012

Satu hari,saya ader tanya seorang ustaz''haram ker main game?''....ustaz pon jwb''sebenarnyer haram jugak...''......saya pon tanya lagi''kenapa??''....beliau berkater''man game n x der faedah pon....fisrt,melalaikan...second,bazir mase jer....contohnyer,kau ader bel game....kau main game tu''best ni''kau ckp.....pastu kau man lps satu Quest ke satu Quest....last2 kau lwn dgn Big Boss....pastu kau menang n Game Over...then,aper kau dpt??cume menbazir mase.....kalau dpt duit x per gak.....betul x?...so,moral of the story....sudah-sudahlah man game n tumpu pd pelajaran....yg n lebih penting...Allah menyuruh kiter menuntut ilmu...bukannyer man game.....''.....sejak itu saya berfikir n berkater''bodohnyer saya''....ustaz pon kacau line''x der org yg bodoh...Allah mewujudkan hambaNya di dunia ini hanyalah yg terpilih utk menjadi org yg berguna.....nk main game tu x salah....tp utk lepaskan stress ker ok gak.....got my word?.....''roger''saya jwb.......

No comments:

Post a Comment